En vecka i Luleå

Nu har jag nyss kommit hem från Lule.. Är sviiiintrött. Har typ varit hos min pojkvän hela veckan men åkte hem och hämtade hunden och for tillbaks. Vilket äventyr för Alva! Hon har fått gå ut på dejt med en jättegullig bichon frisé, nämligen Michaelas hund Teddy! Dooooock... så var Alva lite för påflugen, så det blev inget där!

Nu händer det grejer!!! Jag är inne i en drömmande fas - men icke bara drömmande! Sedan jag träffade min älskade pojkvän Mattias, i julas, så har alla möjliga underbara ting slagit in! Kan inte se något slut på molnen jag vandrar på - knock on wood - och jag är så otroligt tacksam för att jag har fått träffa honom.

När man väntar på något gott, väntar man aldrig för länge, och jag har väntat, och hoppats, och drömt, och letat, och letat lite mer, och tagit det lugnt, och letat ännu mer. Men aldrig trodde jag att jag skulle finna det absolut bästa som över huvud taget gick att finna. Den diamanten som passar som en pusselbit perfekt i varje skåra, grop och utbuktning.

Nu sitter jag här och planerar framtiden i huvudet. Hus! Tomt? Läge? Stad? Område?

Huja..

Det blir jobbigt i hjärnan när man ska ta hänsyn till alla perspektiv. Nära till stan, om inte centralt, nära till skola & vårdcentral, gärna med lite avstånd till grannen så att jag kan ha mina älskade djur. Vill gärna bo vid vatten. Inte så nära stora vägar.

Huvva..

Priser.. Jag skulle ju älska att inte behöva ha bil, med tanke på mitt miljöintresse. Åtminstone bara en bil.

Jaja.. Det är vad som surrar i mitt huvud. Att bygga eget hus lockar väldigt mycket! Så ska in på nätet och kolla tomter nu! Är så exalterad!! I am a dreamer.


Kommentarer
Postat av: Kompis...eller?

kul att du är lycklig. Men jag vet inte om det är att du har din pojkvän som andra faller. Det kanske bara är jag som tappats, det vet jag inte. Känner mig oerhört ledsen bara!

2010-05-09 @ 17:35:13
Postat av: Nina

Kommentar till kommentaren. Man växer ifrån varandra. Eller så vill man träffas men det blir aldrig tid. Man har så mycket att göra. Träffa familj och de närmaste vännerna. Partner har man. Kanske jobb. Djur. Måste städa, träna, äta. ja..

2010-12-13 @ 13:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0