What about now

Natt.

Hade tänkt undvika detta, men det går inte. Måste berätta det här! Fastän ingen kommer att förstå.
Imorgon är dagen D för någon jag håller väldigt kär. En fantastisk kamrat sedan tio år tillbaka.
Jag pratar såklart om min världsbästa kanin Långöra.

Tio år med dig tar slut imorgon klockan nio på morgonen. Jag kan inte begripa det! Du är den enda, DEN ENDA, som alltid ALLTID ALLTID ALLTID funnits där för mig. Jag har alltid haft dig! Du har alltid haft mig!
Hur ska det gå till att du ska sluta existera i kött och blod?
Och jag har varit så arg på mig själv för att jag inte har älskat dig varje dag! Fast jag hoppas att dessa tre sista år har varit tillräckligt för mig att gottgöra dig. Och om än du aldrig svarar när jag pratar med dig så har du lyssnat. Du är en av få som jag skrivit en sång om. En sång till dig förstås, som du är så less på för jag sjunger den hela tiden!

När du om somrarna har fått skutta fritt på tomten, har jag strålat som solen själv :) fast ingenting klår den här sommaren när du t.o.m. kom när jag ropade på dig. Med din ålder är det förvånadsvärt att alla dina sinnen fungerar! Nästan 11 år gammal, och vilka fina år vi har haft!

Du har aldrig bitit mig! Du har stått i rampljuset från fyra katter. Du har förlorat en kaninkompis. Du var bästa vän med Biellu. Du sprang i cirklar runt pappa. Du hoppade ner i toaletten en gång! Du har bott i kanske 10 olika boenden. Du överlevde kaninmassakern i Hortlax. Du totallurade valp-Alva när du blev jagad i somras, Så jävla ägd hon blev!


Ja, det är något visst med dig, Långis! I mitt hjärta, för alltid.. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0