Känner mig irriterad!



TJA!

Kan någon ge mig en logisk förklaring till grannstadsfientlighet (landsfientlighet) när det gäller sport? Ööööh, ELLER hockey?

Visserligen låter detta töntigt, men det kommer ju trots allt från en "dagisfröken" ;)

Men helt seriöst! Jag förstår det inte.

Ex. 1.
Finland tävlar i hockey-VM för att få slå Sverige................................... ?!?!?! ÄR INTE DET TÖNTIGT!?!?!?!?!

Sorry för mitt lagg. Detta är i alla fall enligt finska spelare. Liksom huvudmål: "Att slå svenskarna"...

OM jag KUNDESKULLE jag skriva "IDIOTI" med fetjävla text storlek 72 på denna raden!


Ex. 2.
Liknande anda mellan Skellefteås och Luleås fans. Visst är det kanske lite kul att retas och tävla om vems favoriter som ligger bäst till och främst vem som vinner i derbyna, men jag är la för len i mig själv, tycker att man ska hålla ihop istället.

Nej du, jag är inte en höna i en hönsgård som bråkar med likvärdiga för att vinna respekt från en tupp!

Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0